Grattis! Till Lollo Persson med Vijaga Uraxie som deltog på Riksutställningen i Skåne och fick med sig Excellent med Ck
Bästa tik i Ökl samt 4:e bästa tik totalt.
Vi planerar en Viltspårkurs i Vår. Fyra gånger med start runt påsken och avslut innan midsommar. Vi har praktiska övningar där vi börjar med lydnadsträning, går sedan över till spårträningen vi lägger spåren som är anpassade till varje ekipage efter kunskap och förmåga. Avslutar med teori. Kursdatum kommer ut i februari. Vid intresse maila eller ring oss.
Kurt Sjöberg med sin Myran (Vijaga O Diva) har passerat 13 år, kämpade på i helgen. På dessa fantastiska marker belägna på Öland med solsken och underbara höstfärger fick Kurt skjuta för Myran . Att få fälla en rapphöna för sin hund i den åldern är få förunnat. Vi gläds med er, så roligt.